تراکم اندیشه‌ها

اندیشه کن تا موفق باشی

تراکم اندیشه‌ها

اندیشه کن تا موفق باشی

اندیشه و نقش آن در موفقیت انسان

کتایون منافی | پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰۳:۲۵ ب.ظ

 

این یک واقعت آشکار است که نوع تفکرها بر چگونگی برخورد با مسائل زندگی و خواسته های پیرامونی ما تاثیرگذار است و با کنترل بر ذهنیات خود می توانیم خوب زندگی کنیم و یا در مواقع ضروری هنگامی که باید تغییر در رفتار خود ایجاد نماییم، اقدام شایسته ای داشته باشیم.

اندیشیدن پیرامون برای شناخت راه حل های گوناگون در طول زندگی از مهمترین کارهای انسان در تمام دوره های عمرش محسوب می شود و همواره نیز از مشکل ترین کارها است. ارزش فکر کردن آنقدر بالاست که گویند جهان هر کس به اندازه وسعت فکر اوست.

می توان گفت که ذهن انسان مثل چتر نجات است، فقط هنگامی خوب عمل می کند که باز شده باشد. باز کردن چتر نجات باید قبل از احساس خطر صورت گیرد تا با آرامش بیشتری ماموریت ما انجام پذیرد و همچنین نیز استرس و تنش های هنگام خطر را به همراه نداشته باشد.

پس بهتر است انسان قبل از احساس خطر بر اساس تجارب خود و دیگران در مورد آن بیندیشد و با رعایت اصول مترتب بر آن موانع احتمالی را خنثی کرده و با انگیزه بیشتر و روحیه ای شادتر زندگی کند.

 

ذهن انسان مانند یک مزرعه ی بزرگ است!

ذهن انسان همانند مزرعه ای است که می توان در آن به زراعت مشغول شد و یا اجازه داد علف های هرز در آن رشد نمایند. اما در واقع چه به آن رسیدگی شود چه نه، باید نتیجه ای به شما بدهد، و این نتیجه را نیز خواهد داد. اگر نتوانسته باشید بذری مفید در آن بکارید، علف های هرز با تولید مثل پس از مدتی کل مزرعه را می گیرند.

همان طور که یک باغبان برای آن که بتواند گل ها و میوه هایی که دوست دارد را به بار آورد، آن ها را می کارد و همواره مراقب علف های هرز می باشد، تا به محض روییدنشان، آن ها را بچیند. انسان نیز باید به صورت دائم از ذهن خود مراقبت نماید و اجازه ندهد تفکرات نادرست، بی اساس و غیر مفید به ذهن او راه یابند. پیوسته باید از این نوع تفکرات دوری کند و در مقابل همواره در تلاش باشد تا اندیشه های درست، مفید و پاک را به ذهن خود راه داده و آن را پرورش دهد تا به بار بنشینند.

با وارد شدن به این مسیر، بشر خواهد فهمید که این مسیر، انتخاب درستی بوده و درک خواهد کرد که باغبان روح خودش می باشد؛ لذا تنها اوست که زندگی خودش را مدیریت و کارگردانی می کند. سپس تلاش می کند همواره قوانین تفکر را در ذهن خود یادآوری کرده و بیش تر از قبل خواهد فهمید که عناصر ذهن و قدرت اندیشه تا چه میزان می تواند شخصیت، اهداف و مراحل زندگی او را جهت دهی نماید.

  • کتایون منافی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی